So-net無料ブログ作成

Speed Lettering 15 – number of letters [Column_Letters & Figures]

mil_logo.jpg: MTL34140 represents old MILW logotype

My question was that why C&NW and the followers introduced the italic font for their logotypes.

I believe that the pioneers who introduced logotypes using italic font have relatively long names;
C&NW (Chicago and North Western Transportation Company) introduced it in 1891.
CSPM&O (Chicago, St. Paul, Minneapolis and Omaha Railway) also introduced it in 1891.
GN (Great Northern Railway) introduced it in 1895.
DSS&A (Duluth, South Shore and Atlantic Railway) introduced it in 1905, and so on.

The average amount of letters and spaces used to write the full name of all the class 1 railroads listed since 1956 is 29.61.
The average amount of letters and spaces used to write the full name of the 4 pioneers is 39.

The results of the previous discussion were that the maxim width for the letterings on USRA 40' boxcar was about 10 feet. Simply calculating, 39 letters in 10 feet means a little more than 3 inches per letter. Relatively small.

The purpose of applying the owner’s name on equipment would be to strengthen the identity or to advertise the identity of the owner. To achieve the goal, the letters should be readable or prominent. Thus, one needed some idea to apply an owner’s name to the side of the equipment to achieve the goal.


なぜC&NWら斜体を用いるロゴタイプの先駆者たちは斜体を用いようと考えたのか。その理由について考察している。

斜体が最初にデザインされたのは、字幅を狭くして、できるだけ紙を節約しようとしたからだとされる。このデザイン意図は、先駆者たちがロゴタイプに斜体を用いようとしたときに、未だ有効だったかもしれない。

斜体を用いるロゴタイプの先駆者たちには、比較的長い名前の鉄道が多いように思える。
1891年に導入したC&NWは、フルネームではChicago and North Western Transportation Companyという。同じく1891年導入のCSPM&Oのフルネームは、Chicago, St. Paul, Minneapolis and Omaha Railwayである。1895年に導入したGNは、Great Northern Railway。1905年に導入したDSS&Aは、Duluth, South Shore and Atlantic Railwayという。

1956年以降にクラス1として存続する鉄道名における文字および字間スペースの合計の平均は29.61字である。それに比べて、上に記した先駆者たちの文字および字間スペースの合計の平均は39字もある。単純に、この39字を前回示した有蓋車側面の10フィート幅に記そうとすると、1文字の幅はおおよそ3インチ(7.6センチ)にしかならない。

名前やロゴタイプの表記は規則に定められたものではない。したがって、これらを記すことには、鉄道のアイデンティティを強化する、もしくは鉄道のアイデンティティを広告するといった目的があったと考えられる。しかし、1文字3インチでは、この目的が達成できるとは考えにくい。名前やロゴタイプを表記するにあたっては、何か工夫が必要だ。

コメント(0) 

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

※ブログオーナーが承認したコメントのみ表示されます。
D&RGW
Ring Owner: Nathan Holmes Site: D&RGW Site Ring
Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet Free Site Ring from Bravenet
Get Your Free Web Ring
by Bravenet.com